بهترین متن های پیامک تبلیغاتی

اگر بخواهیم با یه مثال شروع کنیم؛

فرض کنید با یک دوست درحال برنامه ریزی برای سفر هستید. اولین سوالی که دوست تون از شما میپرسه اینه که؛ بهترین شهر واسه سفر رفتن کدوم شهرِ؟

به احتمال زیاد شما هم یه نفس به داخل ریه هاتون میکشید و میخواهید شروع کنید به حرف زدن که؛ در همون لحظه اسم ده ها شهر میاد تو ذهن تون، که اگر بخواید به عنوان جواب، اون شهر هارو نام ببرید، عملا انگار هیچ جوابی به دوست تون ندادید.

پس اولین چیزی که اون لحظه از دوست تون میپرسید، اینه که؛ بهترین از نظر چی؟

بهترین شهر از نظر آب و هوا در فصل بهار؟

بهترین شهر از نظر قدمت تاریخی و اماکن تاریخی؟

بهترین شهر از نظر فرهنگ رانندگی ؟

و …

پس تا اینجا متوجه شدیم که کلمه «بهترین» یک کلمه نسبی می باشد و در شرایط مختلف، میتونه جواب های مختلفی داشته باشه. پس اگر از خودتون، یا از گوگل، یا از ما دارید می پرسید که بهترین متن پیامک تبلیغاتی چیه؛ پس بدونید سوال رو دارید اشتباهی میپرسید.

بهترین از چه نظر؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بارها شده که شاهد بودیم یک تیزر تبلیغاتی، یک پیامک، یک موزیک و … رو به عنوان بهترین معرفی کردن. اما همیشه سوال اینجاست، بهترین از نظر چی؟

بهترین موزیکی که تا الان مردم شنیدن؟

بهترین موزیکی که خواننده تا الان تولید کرده؟

و یا بهترین موزیک از نظر کیفیت ظبط؟ 

کدام یک؟

پس بدونید که اگر به دنبال «بهترین متن پیامک تبلیغاتی» هستید، باید ابتدا شرایط رو مد نظر بگیرید و بعد سوال رو بپرسید.

بطور مثال

بهترین متن پیامک تبلیغاتی که تا الان برای فروش بیمه نوشته شده، از نظر مردم چیست؟

و یا

بهترین متن پیامک تبلیغاتی برای لمینت دندان، از نظر تجربه کارفرما چیست؟

حال اگر کسب و کار دارید، و یا مجری تبلیغات هستید و یا مسئول بازاریابی یک بیزینس هستید و دارید این متن رو میخونید، احتمالا تصمیم دارید یک کمپین تبلیغات پیامکی اجرا کنید.

میخوام جواب سوال تون رو در یک جمله بدم؛

بهترین متن پیامک تبلیغاتی چیه؟

بهترین متن پیامک تبلیغاتی وجود ندارد و کلمه «بهترین» میتواند بر اساس سلیقه، رفتار، دیدگاه و… شما تعاریف متفاوتی داشته باشد.

پس بهتره بجای کلمه بهترین، کلمه «اثر بخش ترین» رو بکار ببریم

بارها و بارها شاهد این قصیه بودیم که یک کمیپن تبلیغاتی تونسته میلیون ها بازدید بگیره و پخش بشه و معروف بشه، اما خبری از نتیجه هایی که باید بدست می آورد نیست.
حال از اون کمیپن میشه به عنوان بهترین کمیپن تبلیغاتی یاد کرد، اما بهترین از نظر بازدید و به اشتراک گذاشتن، نه بهترین از نظر افزایش فروش.
و حالا فرض کنید که یک کمپین اجرا کردید و زیاد بازدید نخورده و اونقدرا هم معروف نشده اما؛ 90درصد بازدید کننده ها از اون تبلیغ استقبال کردن و دعوت شما رو پذیرفته اند و اومدن از محصولات یا خدمات شما خرید کردن.

پس دیگه متوجه شدید که این تبلیغ، بهترین تبلیغ از نظر بازدید نیست، اما بهترین تبلیغ از نظر فروش هست.

پس بهتره بجای کلمه بهترین «تبلیغ» از کلمه «اثربخش ترین تبلیغ» استفاده کنیم.

در این صورت میتونیم به نتایجی برسیم که واقعی تر هستند و منطقی تر.

ما در پیام دون هیچ وقت ادعا نمیکنیم که بهترین متن های پیامکی رو مینویسیم، اما ادعا میکنیم که اثر بخش ترین پیامک های تبلیغاتی رو مینوسیم.

اثر بخش به این معنی که متن هایی که می نویسیم شامل ویژگی های زیر هستند:

  1. مخاطب رو احمق فرض نمیکنیم و فقط به چشم پول بهش نگاه نمی کنیم.
  2. با توجه به ویژگی های مخاطب، لحن مناسبی رو واسه نوشتن انتخاب میکنیم.
  3. محصول یا خدمات نمی فروشیم، بلکه لذت استفاده از محصول رو می فروشیم.
  4. از کلماتی استفاده میکنیم که مخاطب از شنیدنش خوشحال بشه.
  5. و در آخر؛ تبلیغات پیامکی هدفمندی رو انجام میدیم که کارفرما راضی از فروشِ بیشتر و مشتری راضی از خرید خودش باشه.

خلاصه مطلب:

۱ـ تا زمانی که با کلمه بهترین، خودتو با بقیه مقایسه میکنی، دچار مقایسه کمیّت ها میشی و کیفیت رو از قلم میندازی. 

۲ـ اگر قصد داری که تبلغات پیامکی واسه کسب و کارِت اجرا کنی، یادت نره که یه متن خوب + ارسال به مخاطبین هدف + ارسال در زمان مناسب ؛ میتونه نتیجه کمپین تبلیغاتی رو چند برابر دلنشین تر کنه.

۳ـ اثر بخش ترین متن ها، بهترین نتیجه ها رو تحویل میدن

ما اینجاییم که اثر بخش بنویسیم، هدفمند انتخاب کنیم و در زمان مناسب ارسال کنیم.

پس اگر قصد دارید کمپین پیامکی هدفمند و اصولی رو به کسب و کار و خودتون هدیه بدید، فرم سفارش متن پیامک رو پر کنید و منتظر تماس ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *