چطور متن پیامک تبلیغاتی بنویسیم؟

با یک مثال شروع کنیم؛

همیشه دقت کردید که یه عده ای هستند که سخنران خوبی هستن و حتی در صمیمی ترین دورهمی ها که حتی زیاد رسمی نیست، خوش صحبت هستند و به محض اینکه شروع میکنن به صحبت، همه سکوت میکنن و به حرفاشون توجه میکنن؟ هرچند صحبت هاشون ساده باشه.

در مقابل دیدیم که خیلی ها، افراد سیاسی یک کشور هستند و شخص معروف و شناخته شده ای هستند، اما صحبت ها و سخنرانی هاشون جذاب نیست و انگار میل به شنیدن حرفاشون نداری.

سخنران خوبی بودن، یک هنرِ، و این هنر میتونه با تمرین و تکرار پرورش داده بشه و تقویت بشه.

باید بگم که نوشتن متن پیامک تبلیغاتی هم، شبیه به سخنرانی هست و با تمرین و تکرار میتونید هر روز، بهتر از دیروز بنویسید.

نوشتن متن پیامک تبلیغاتی، دقیقا شبیه به سخنرانی در یک جمع چند هزار نفری هست، باید بتونید با یک متن کوتاه، اثر بخش، چشم گیر و جذاب، مخاطب رو بکشونید سمت خودتون.

اگر از ما میپرسید که چطور متن پیامک تبلیغاتی بنویسیم، در ادامه ۵ مورد فراهم کردیم که رعایت کردن شون، کمک میکنه متن پیامک تبلیغاتی بهتری بنویسید. اما باید در نظر داشته باشید که درحالی که دارید دنبال راه هایی میگردید که متن پیامک تبلیغاتی بنویسید، دارید وارد مسیری می شوید به اسم «کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی»

تبلیغ نویسی چیست؟

تبلیغ نویسی از نظر افراد متخصص در این حوزه، تعاریف متعددی داره، اما بطور خلاصه: «نوشتن متن هایی اثر بخش، که منجر به فروش بیشتر می شود»

در واقع این نوشتن با نوشتن کتابِ رمان، داستان تاریخی و… کاملا متفاوت هست و شما به قصد افزایش فروش و ترغیب مخاطب به خرید از شما؛ شروع به نوشتن متن می کنید. این متن های میتونه برای شعار یک کمپین باشه، میتونه برای یک بیلبورد در سطح خیابان باشه، میتونه روی لیوان در کافی شاپ باشه و یا میتونه متن یک پیامک باشه.

خلاصه بهتون بگم، اگر میخواهید یاد بگیرید که چطور متن پیامک تبلیغاتی بنویسید، شما درحال شروع و یادگیری تخصصی به اسم «کپی رایتینگ و یا تبلیغ نویسی» هستید و از الان پا در این مسیر گذاشتید.

۵ مورد که با رعایت کردن آنها، میتونید متن پیامک تبلیغاتی خوبی بنویسید؛

ابتدا بهتون بگم که بجز عوامل زیر، نکاتی هستند که حتما باید رعایت شوند.

اول اینکه؛ شروع کنید به نوشتن و به تمرین ذهنی اکتفا نکنید و یه کاغذ و قلم بیارید و کاغذ رو پر کنید از نوشته های مد نظرتون.

دوم؛ تمرین تمرین تمرین. مطمئن باشید اگر تمرین و تکرار رو جدی بگیرید، خودتون متوجه رشد خودتون در نوشتن متن تبلیغاتی میشوید.

خب بریم سراغ اصل مطلب:

۵ عامل مؤثر در نوشتن متن پیامک تبلیغاتی

۱ـ داشتن اطلاعات کامل از کسب و کار، خواسته و هدف کارفرما

فرقی نمیکنه که میخواهید برای کسب و کار خودتان متن تبلیغاتی بنویسید یا برای کسب و کار شخصی دیگر. تا زمانی که نمی دونید برای چی میخواهید تبلیغ کنید؛ هدف شما از انجام تبلیغات چیه؛ میخواهید چه چیزی رو را به نمایش بگذارید؛ نمی تونید متن تبلیغاتی خوبی بنویسید. پس در اولین مرحله، اطلاعات کاملی از کسب و کار و هدف کارفرما تهیه کنید. بطور مثال:

محصول: شامپو برای تقویت موی خانم های باردار

هدف: ایجاد شناخت و ایجاد آگاهی از محصول جدید

مخاطب: خانم های باردار و همسران آنها 

پیام تبلیغ: در دوران بارداری، بدن مادر کمی ضعیف شده و باعث ریزش مو میشود که این شامپو، جهت کمک و بهبود این مشکل، راه حل مطمئنی ست.

مثال بالا نمونه ای بود برای داشتن اطلاعات کامل از کارفرما، و در شرایط مختلف میتونه تعداد موارد بیشتر یا کمتر باشه.

۲ـ شناخت کامل مشتری

شما تا زمانی که مشتری رو بصورت کامل نشناخته باشی، نمیتونی متن مناسبی برای جلب توجه بنویسی. فرض کنید یک ظرف سفالی زیبا بهتون میدن و تنها چیزی که بهتون میگن اینه که؛ برای فروش این ظرف متنی برای ما بنویس. خب مسلما چیزی نمیاد تو ذهن تون و عملا هنوز موضوع براتون روشن نشده.

اما اگر بهتون بگن که این ظرف رو میخواهیم به خانم های خانه داری که از دکور های کوچک خوش شون میاد و علاقه مند به محصولات دکوری هستند، بفروشیم؛ اوضاع براتون بهتر نمیشه؟ مسلما الان بهتر میتونید بهش فکر کنید و متن های بهتری بنویسید. نه؟

۳ـ ذهنیت مخاطب از برند رو در نظر بگیرید

تا حالا توجه کردید که اسم بعضی برند ها رو که می شنوید احساس میکنید یه برندی هست که با مشتری صمیمی و گرم هست و در مقابل بعضی برند ها بهت احساس رسمی بودن رو القا میکنند؟

این همان لحن برند هست. لحنی که اون برند سالهای سال با مشتری صحبت کرده، و باعث شده در ذهن متشتری یک شخصیت از خودش بسازه.

مسلما شما نمیتونید برای بِرندی که سالهاست داره با مشتری هاش صمیمی صحبت میکنه، از لحن خُشکی استفاده کنید. پس دونستن اینکه مخاطب از اون برند چه ذهنیتی داره، اثر زیادی رو متن تبلیغاتی میزاره.

۴ـ مشتری رو به چشم پول نگاه نکنید

من، شما و همه آدم ها، زمانی که خرید میکنیم، باید احساس برنده بودن کنیم، در غیر این صورت خریدی نمیکینم. حالا فرض کن که احساس برنده بودن نکنیم که هیچ، احساس کنیم مغازه دار داره به چشم پول به ما نگاه میکنه و همه تلاشش رو میکنه که از ما پول بگیره؛ آیا ازش خرید میکنید؟

پس وقتی دارید متن پیامک تبلیغاتی رو می نویسید، مخاطب رو با ارزش در نظر بگیرید و این حس رو بهش القا کنید که علاوه بر محصولی که از شما خریدِ؛ داره کیفیت، راحتی، اعتماد و ارزش رو  میخره. در این صورت مخاطب با رضایت کامل میاد سمت شما.

۵ـ فرض کنید دارید به خانواده خودتان محصول می فروشید

اگر در تمام مراحلی که دارید متن تبلیغاتی می نوسید، به این فکر کنید که مخاطب های هدف شما، همه؛ مثل خانواده شما هستند، قطعا به خودتون این اجازه رو نمیدید که بخواید مخاطب رو فریب بدید.

در این صورت سعی میکنید که با صداقت کامل و کلمات مناسب، متن تبلیغاتی مناسبی رو بنویسید که در شأن و شخصیت مخاطب باشه (چون مثل خانواده خودتون هستند) و مطمئنا مخاطب هم، این حس صداقت رو میگیره ازتون و بهتون اعتماد میکنه واسه خرید.

خب در بالا تعدادی از مواردی که کمک میکنن که متن تبلیغاتی بهتری بنویسید رو آوردیم. قطعا این لیست میتونه خیلی بیشتر از ۵ عدد باشه، اما قرار نیست در طول یک مقاله، تمام دیجیتال مارکتینگ رو بنویسیم. درواقع بهتره بجای اینکه یکجا و طولانی مقاله هارو بنویسیم، سعی میکنیم بصورت مجموعه ای از چندین مقاله، توصیحات رو بهتر و واضح تر و مفید تر ارائه کنیم.

ممنون که تا اینجا مطالعه کردید، امیدواریم که بتونید با تمرین و تکرار متن های تبلیغاتی خوبی رو بنویسید.

 

 

ما در پیام دون، همیشه در تلاشیم که بهترین متن پیامک تبلیغاتی رو با توجه به نیاز و هدف شما بنویسیم و اونو به مخاطب هایی که مد نظر شما هستند، در زمان مناسب ارسال کنیم.

اگر قصد دارید کمپین پیامکی رو واسه کسب و کار تون اجرا کنید، بی شک ما بهترین انتخاب هستیم، چون ما درصورتی موفقیت خود را جشن میگیرم که، بتونیم نتیجه ای فوق العاده رو براتون رقم بزنیم.

پس اگر میخواهید یه کمیپن پیامکی فوق العاده رو تجربه کنید، فقط کافیه فرم زیر رو پر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *